torsdag, september 27, 2012

En dag om bønn med Frikirkens teologiske studenter

I dag ser jeg frem til å tilbringe mesteparten av dagen sammen med praktikum-studentene, til Frikirkens teologiske seminar. Jeg har hatt en dag sammen med dem de siste årene, hvor jeg har undervist om pastorens personlige bønneliv. Skal vi som pastorer undervise om bønn, må vi jo be selv! Vi må modellere et bønneliv, slik at det ikke bare blir ord vi formidler, men erfaringer med bønnens verden.

Det er veldig bra at de som står ansvarlige for pastorutdannelsen i Frikirken tar bønn så på alvor at de avsetter en dag til dette tema. Og jeg er glad for at jeg kan bidra på min lille måte. Som de siste årene skal vi også i år samles på den vakre Johannesgården (bildet) i Brøttum, utenfor Lillehammer.

Ingen kommentarer: