onsdag, november 22, 2017

Tre forkynnergaver til Norge

I dag fikk jeg lyst til å hedre tre forkynnere som hver på sin måte utrettelig løfter frem Guds ord i denne nasjonen.

To av dem har spesiell interesse for Israel og Guds løfter til landet og folket. Jeg tenker på Gordon Tobiassen og Terje Berg. Den tredje er sangevangelisten Lennart Larsson.

Mil etter mil legger de bak seg på landeveien hvert eneste år. Med stor troskap mot Guds ord, med Jesus i sentrum, tråler de bygd og by og løfter fram evige sannheter. En av de tingene jeg virkelig verdsetter med dem er dette: ingen bygd for liten, ingen menighet for liten - alle skal få høre! Det verdsettes av mange.

Vi lever i en tid med mye forvirring og mye åndelig mørke. Da takker jeg Herren for at Han har reist opp disse tre som det ikke er noen tvil om hvor står. De står alle tre ufravikelig på Guds ord. For dem er Bibelen Guds autoritative ord, guddommelig inspirert og evig gyldig, eneste rettesnor for liv og lære.

Mens Gordon Tobiassen og Terje Berg er utpregede bibellærere så er Lennart Larsson evangelisten. Han synger seg inn i våre hjerter, og forkynner om Jesus, så mennesker kommer til tro. Varmt, inderlig, ydmykt er hans varemerke.

Jeg kjenner på djup takknemlighet til Gud for disse tre Guds menn, og ber om helse, beskyttelse, fremgang og Guds fred over deres liv. Måtte Herren reise opp mange forbedere som ber for dem og heier på dem, og måtte de få mange, mange år til i tjenesten-


Terje Berg.


Lennart Larsson.

Ingen kommentarer: